Bestuurlijke doelen en wettelijke taken

Wat is goed gegaan

Wat kan beter

  • Invoering vennootschapsbelastingplicht op schema.
  • Nieuwe verslaggevingsregels BBV tijdig geïmplementeerd.
  • Europese privacywet: privacy-programma is ingericht en een privacy-adviseur is aangesteld.
  • Plan datalekken gereed en procedure in werking.
  • Strategische visie informatievoorziening vastgesteld.
  • Verschillende taken uitgevoerd op verzoek van andere overheden en op basis van contractafspraken.
  • Borging van risicomanagement is bepaald langs 4 lijnen; P&C, projectmatig werken, helder adviseren en benoemen van kernrisico's op programma's.
  • Europese privacywet: m.b.t. gegevensbescherming op goede weg richting 2018 maar kan beter.
  • Programmaplan voor invoering omgevingswet nog niet volledig opgesteld.

Efficiënte en optimale inrichting van de primaire processen

Wat is goed gegaan

Wat kan beter

  • Participerende overheid: ondersteuning vanuit het centrale programma loopt conform planning.
  • Strategisch HRM: de Tilburgse Organisatie- en Personeelsplanning loopt op schema en T-Academy voor ontwikkeling medewerkers is opgestart.
  • Het Nieuwe Werken: activiteiten uit sporen bricks en behavior lopen, gekoppeld aan planning programma Gemeentelijke huisvesting.
  • Versterken strategisch vermogen: integrale visie is vastgesteld en activiteiten zijn uitgevoerd of lopen grotendeels.
  • Informatiebeveiliging: activiteiten conform planning uitgevoerd.
  • Het nieuwe datacenter is ingericht en operationeel.
  • Implementatie zaakgericht werken ligt op schema.
  • Uitrol Managementdashboard gemeentebreed en nieuwe modules E-HRM.
  • Strategisch HRM activiteiten inzake vacaturemanagement en loonsomsturing niet volledig opgepakt en nog niet tot besluitvorming gebracht.
  • Het Nieuwe Werken spoor bytes heeft vertraging opgelopen. Visie bytes is wel vastgesteld.
  • Ontsluiting en uitbreiding gebruik basisregistratie vertraagd.
  • Niet alle projectleiders en projectmedewerkers hebben projectmatig werken trainingen gevolgd.

Efficiënte en optimale inrichting van de ondersteunende processen

Wat is goed gegaan

Wat kan beter

  • Medewerkerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
  • Deelname aan diverse benchmarks.
  • Actualisatie kadernota bedrijfsvoering wordt in 2017 aangeboden.

Indicatoren bedrijfsvoering

Wat is goed gegaan

Wat kan beter

  • Afhandeling mails: 88% binnen twee dagen; norm 85%.
  • Afname aantal boventalligen van 31 naar 28 ultimo 2016.
  • Ziekteverzuim 5,92%; norm 5,0%.
  • Norm personeelsgesprekken niet gehaald.
  • Norm briefafhandeling < 8 weken: 93%; norm 95%.
  • Betaaltermijn facturen gestegen van 75% naar 87%; norm 90%.

Financieel resultaat